24 Απρ 2012

Μαθαίνω ν' αγαπώ τα βιβλία

Φτιάξαμε μια μικρή βιβλιοθήκη στη τάξη μας και στολίσαμε μια γωνιά με παραμύθια, φτιάχνοντας κολλάζ, χειροτεχνίες και αφίσες σχετικές με την φιλαναγνωσία.
Ομαδοποιήσαμε τα βιβλία και τα

τοποθετήσαμε με αλφαβητική σειρά.
Φτιάξαμε το δέντρο της φιλαναγνωσίας. Κάθε φορά που διαβάζαμε ένα βιβλίο προσθέταμε ένα ακόμη λουλούδι στο δέντρο μας. Βάλαμε στη σειρά τις εικόνες παραμυθιών, επιλέξαμε διαφορετικές συνέχειες στα παραμύθια, φτιάξαμε πολλά παραμύθια που είχαν κοινή αρχή και διαφορετικό τέλος. Γράψαμε με πλαστικά γράμματα τα ονόματα των ηρώων και άλλες λέξεις και προτάσεις που μας άρεσαν από κάθε παραμύθι. Παίξαμε βιβλιο-αινίγματα και αναζητήσαμε τις χαμένες εικόνες, τα κείμενα και τους τίτλους ανάμεσα σε πολλά βιβλία. Ζωγραφίσαμε αυτά που μας άρεσαν από τα παραμύθια και φτιάξαμε δική μας εικονογράφηση. Διαβάσαμε και συγκρίναμε παραλλαγές των παραμυθιών, ζωγραφίσαμε τους κεντρικούς ήρωες και γράψαμε ότι μας άρεσε από τις ιστορίες τους. Παίξαμε κουκλοθέατρο τις ιστορίες που διαβάσαμε στα βιβλία. Επενδύσαμε μουσικά τα παραμύθια παίζοντας μουσική με τα μουσικά όργανα και χορεύοντας στο ρυθμό. Φτιάξαμε μία οπτικοακουστική βιβλιοθήκη με παραμύθια με Cd και dvd, τα ακούσαμε και είδαμε τις ταινίες στον υπολογιστή. Παίξαμε θέατρο χρησιμοποιώντας αυτοσχέδιες στολές και μάσκες που φτιάξαμε μόνοι μας. Μάθαμε να αναζητούμε στο διαδίκτυο τα αγαπημένα μας παραμύθια. Παίξαμε με εκπαιδευτικά λογισμικά που είχαν θέμα γνωστά παραμύθια. Επισκεφτήκαμε την παιδική βιβλιοθήκη της γειτονιάς μας και δανειστήκαμε βιβλία. Γιατί ασχοληθήκαμε με τα βιβλία; Γιατί μας αρέσουν τα εικονογραφημένα βιβλία και τα παραμύθια. Γιατί είναι πολύ ευχάριστο να μαθαίνουμε ανάγνωση, γραφή και αριθμητική παίζοντας με τα αγαπημένα μας παραμύθια. Για να μάθουμε να μοιραζόμαστε τα βιβλία και τις εργασίες μας, να βελτιώσουμε τις σχέσεις μεταξύ μας, να συνεργαζόμαστε και να δουλεύουμε ομαδικά. Για να γνωρίσουμε καλύτερα την παιδική λογοτεχνία. Για να μπορέσει να συμμετέχει ο καθένας στο βαθμό που μπορεί. Για παράδειγμα κάποιοι από εμάς περιέγραφαν τις εικόνες, κάποιοι άλλοι αναγνώριζαν τα γράμματα , κάποιοι άλλοι διάβαζαν μερικές λέξεις και μερικοί μπορούσαν να διαβάσουν ολόκληρα το παραμύθια.