19 Απρ 2013

Απρίλης - μήνας αφιερωμένος στην Ειδική Αγωγή

Προβληματισμοί και θέσεις εκπαιδευτικών και γονέων για όσες αλλαγές προβλέπεται να συμβούν στις δομές της Ειδικής Αγωγής (Ειδικά Σχολεία, Τμήματα Ένταξης, Παράλληλη Στήριξη, ΚΕΔΔΥ),  με το Νόμο 4115/2003 που ψηφίστηκε πρόσφατα.

Αναλυτικά διαβάστε παρακάτω


Καβάλα, 19-04-2013

Ερωτήματα για

το Νόμο 4115/2013  για την Ειδική Αγωγή

Ο καινούριος Νόμος για την Ειδική Αγωγή δημιουργεί πολλά ερωτήματα για τον τρόπο λειτουργίας των υφιστάμενων δομών Ειδικής Αγωγής. Συγκεκριμένα:

·        Με ποιο προσωπικό θα στελεχώνονται οι ΣΔΕΥ(Σχολικό Δίκτυο Εκπαίδευσης και Υποστήριξης) και ΕΔΕΑΥ(Διαγνωστική Επιτροπή Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης)  αφού τα Ειδικά Σχολεία, τα ΤΕ και η Παράλληλη Στήριξη λειτουργούν σχεδόν αποκλειστικά με αναπληρωτές; Επίσης υπάρχουν ελλείψεις σε βασικές ειδικότητες, για παράδειγμα το Ειδικό Δ.Σ.Καβάλας  δεν έχει Ψυχολόγο, Λογοθεραπευτή, Φυσικοθεραπευτή.

·        Θα συνεχίσουν να λειτουργούν τα Τμήματα Ένταξης ή οι μαθητές θα υποστηρίζονται μέσα στην Γενική τάξη χωρίς την παρουσία Ειδικού Παιδαγωγού;

·        Θα είναι εφικτή η υποστήριξη των μαθητών με ΕΑ από το δάσκαλο της Γενικής τάξης που η μόνη βοήθεια που θα έχει θα είναι το πρόγραμμα που θα εκπονείται από την ΕΔΕΑΥ;

·        Οι μαθητές με ΕΑ θα γράφονται στα Γενικά σχολεία χωρίς να είναι  απαραίτητη η γνωμάτευση από τα ΚΕΔΔΥ;

·        Με ποια συχνότητα μπορεί να διατεθεί το προσωπικό του Ειδικού Σχολείου στο Γενικό Σχολείο; Στη θέση του, στο Ειδικό Σχολείο πώς θα καλύπτεται το κενό που θα προκύπτει;

·        Πώς μπορεί να υποστηριχθεί ένα πρόγραμμα, που άλλος θα σχεδιάζει και άλλος θα πρέπει να εφαρμόζει; Το προσωπικό που εργάζεται στην Ειδική Αγωγή είναι κυρίως αναπληρωτές που  κάθε χρονιά βρίσκονται σε διαφορετικό πλαίσιο.

·        Θα γίνουν προσλήψεις μέσω ΕΣΠΑ και στα Ειδικά Σχολεία;

·        Τα παιδιά με Ειδικές ανάγκες πώς θα υποστηρίζονται στο Γενικό Σχολείο; Θα υπάρχει Ειδικό Βοηθητικό και Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό;

Τονίζουμε ότι το «Ένα σχολείο για όλους» είναι θέση όλων μας.

Με ποιες όμως  προϋποθέσεις;

Η Συνεκπαίδευση για να πετύχει απαιτεί:

·        Τροποποίηση των αναλυτικών προγραμμάτων.

·        Μόνιμο και σταθερό προσωπικό  σε όλες τις δομές Γενικής και Ειδικής  Αγωγής.

·        Επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών των γενικών Σχολείων.

Η προχειρότητα του νομοσχεδίου προκαλεί την εντύπωση ότι χρησιμοποιείται η συνεκπαίδευση για να μειωθούν οι προσλήψεις, δεν είναι άραγε επακόλουθο ότι έτσι μειώνεται και η παρεχόμενη ποιότητα στην εκπαίδευση;

            Το Προσωπικό και οι Γονείς του
                                                           1ου Ειδικού Σχολείου Καβάλας