26 Μαρ 2020

Ασκήσεις εργοθεραπείας


Πατήστε ''Δείτε περισσότερα'' για να έχετε πρόσβαση σε όλο το υλικό Εργοθεραπέιας.




1) Βάλτε το παιδί να εκτελέσει μια γραφοκινητική άσκηση, να ζωγραφίσει ή να βάψει σε αυτήν την θέση. Βελτιώνει την σταθερότητα και τον έλεγχο του κορμού, δίνει ιδιοδεκτικά και αιθουσαία ερεθίσματα, βοηθάει στον αμφίπλευρο συντονισμό. Ακόμη και αν ξαπλώσει απλά σε ένα στρώμα μπρούμυτα κάνοντας μια δραστηριότητα, φορτίζει τις αρθρώσεις του αγκώνα, του ώμου, προϋποθέσεις και αυτές για την γραφή, καθώς δεν πρέπει να επικεντρωνόμαστε μόνο στα άκρα χείρα.


2) Βάλτε κολλητικές ταινίες στο πάτωμα, σχηματίστε μία διαδρομή, ζητήστε του με ένα μπαλόνι ανάμεσα στα πόδια να περοατήσει πλάγια πάνω στην κολλητική ταινία, Βελτιώνει τον έλεγχο κίνησης, κινητικό συντονισμό, ισορροπία, οπτικοκινητικό συντονισμό.


3) Οπτικοποιήστε το πρόγραμμα της καθημερινότητας του παιδιού. Με αυτόν τον τρόπο οργανώστε την ημέρα του. Κάθε φορά που ολοκληρώνει κάτι μπορεί να το κλείσει με το μαγνητάκι που διαθέτει.


4) Πλαστικοποιήστε μία τέτοια φωτογραφία και βάλτε το παιδί στην διαδικασία να εξοικειωθεί με τις κινήσεις, μιλήστε του για την σπουδαιότητα του πλυσίματος των δοντιών.


5) Η άσκηση αυτή βοηθάει σημαντικά στην ανάπτυξη του προσανατολισμού στο χώρο, στην οπτική αντίληψη και διάκριση.


6) Οπτικοποίηση του προγράμματος με όλες τις δραστηριότητες που περιλαμβάνει η μέρα του παιδιού. Το οργανώνει και το βοηθάει σε σχέση με τη διαχείρηση του χρόνου του.


7) Δραστηριότητα που δίνει αισθητητριακά ερεθίσματα, οργανώνει το παιδί και βελτιώνει τον κινητικό του σχεδιασμό (τι πρέπει να κάνω για να εκτελέσω την άσκηση). Κρύβουμε, μέσα σε όσπρια ή ρύζια, μικρά αντικείμενα και του ζητάμε να τα βρει. 


8) Γνωστό παιχνίδι που αναπτύσσει σημαντικά τον έλεγχο της κίνησής του, την λεπτή κίνηση και συντονισμό, την συγκέντρωσή του.


9) Ένα παιχνίδι που μπορείτε να φτιάξετε με απλά υλικά. Το παιδί καλείται να στριφογυρνάει με έλεγχο κίνησης το καρουλάκι, ώστε να έρθει το ποτηράκι καπέλο πάνω στο υποτιθέμενο κουκλάκι. Παιχνίδι για τη βελτίωση του αμφίπλευρου συντονισμού (συνεργασία των δύο χεριών), της συγκέντρωσης προσοχής, του οπτικοκινητικού συντονισμού.


10) Εύκολο παιχνίδι που μπορείτε να φτιάξετε. Φουσκώνετε μεγάλες σακούλες σκουπιδιών, βάζετε πάνω ένα μπαλάκι και ζητάτε από το παιδί να ελέγξει την κίνησή του και να βρει το στόχο.


11) Παιχνίδι για να εξασκήσει τον κινητικό του σχεδιασμό και την ικανότητα επίλυσης προβλήματος. Το παιδί βρίσκεται σε μία σειρά εμποδίων που καλείται να το προσπεράσει.


12) Λεπτή κίνηση, αμφίπλευρο συντονισμό (συνεργασία των δύο χεριών), οπτικοκινητικό συντονισμό (συνεργασία ματιού-χεριού, κινητικό σχεδιασμό (πως να σχεδιάσω στο μυαλό μου τι ενέργειες χρειάζονταιγια να εκτελέσω την άσκηση), έλεγχο κίνησης.



13) Σημαντική άσκηση να δουλέψεις την σταθερότητα του κορμού, την στάση σώματος, την ισσοροπία, την αδρή κίνηση. 

14) Το παιδί ζητείται να πιέσει το μπαλάκι για να δαγκώσει τα μικρά αντικείμενα που έχει δίπλα του. Ενδυνάμωση χεριού, προετοιμάζειτο χέρι για την γραφή γιατί ωριμάζει τις κινήσεις που χρειάζονται γ' αυτήν.


15) Μια σειρά από αισθητηριακά παιχνίδια που προσφέρουν χαλάρωση, αισθητηριακά ερεθίσματα βοηθούν τη συγκέντρωση και μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε σε διαλείμματα μεταξύ δραστηριοτήτων του παιδιού. Τα διαλείμματα λέγονται αισθητηριακά.


16) Είναι ένα οπτικοποιημένο πρόγραμμα πλυσίματος των χερίων που τόσο πολύ απαραίτητο είναι στις μέρες μας. Ακολουθώντας τα βήματα μαθαίνουν τη διαδοχή τους, βοηθάειτην μνήμη τους, οργανώνονται και αυτονομούνται. Σημαντικό είναι να κολλήσετε τις εικόνες με τη σωστή ακολουθία από πάνω προς τα κάτω και διπλά στο νιπτήρα του μπάνιου σας.


17) Παιχνίδι που εύκολα μπορείτε να φτιάξετε μόνοι σας στο σπίτι με μια σακούλα και με όσπρια. Βοηθάει στην λεπτή κίνηση, στον οπτικοκινητικό συντονισμό, στον έλεγχο κίνησης και προσφέρει αισθητηριακά ερεθίσματα, καθώς το παιδί με το δάχτυλό του προσπαθεί να καθοδηγήσει το όσπριο με ένα δάχτυλο μέσα στη διαδρομή.



Τέλος είναι εξαιρετικά σημαντικό, τώρα που καθόμαστε όλοι στο σπίτι, οι δουλειές του σπιτιού να γίνουν εργαλείο μάθησης! Οι δουλειές κρύβουν πάρα πολλές δεξιότητες που είναι απαραίτητες για τη ζωή μας. Βάλτε τα παιδιά να καθαρίσουν τα τζάμια (το χέρι ασκείται σε κυκλικές, οριζόντιες και κάθετες κινήσεις και κάνει έκταση στον καρπό, προϋπόθεση που χρειάζεται στο γράψιμο!). Βάλτε στο παιδί να βγάλει τα ρούχα από το πλύντήριο, βάλτε να μεταφέρει κάποια μέσα σε μία μικρή λεκάνη (προσφέρει ιδιοδεκτικά ερεθίσματα και έλεγχο του κορμού του). Βάλτε το παιδί να ντυθεί και να ξεντυθεί, να αντιληφθεί την καλή και την ανάποδη μεριά του ρούχου, το πίσω και το μπροστά. Να βάλει τις κάλτσες μόνο του. Μην παρέχεται ολοκληρωτική βοήθεια, ώστε να το βοηθήσετε να πάρει πρωτοβουλίες. 

Καλή Επιτυχία!